24-100 Puławy,
ul. Jaworowa 1

Odsłony: 1080

Lubelskie wojaże klasy 1 iT

We wtorek 13.06.2023 r. uczniowie klasy 1 iT wybrali się na wycieczkę do Lublina, która obejmowała zwiedzanie Starego Miasta oraz lekcję w-f w Strefie Wysokich Lotów. Wspólna wyprawa stanowiła połączenie nauki – w bardzo atrakcyjnej formie oraz integracji i rekreacji.

Wędrówkę rozpoczęliśmy od Podzamcza, gdzie przewodnik Łukasz przybliżył nam dzieje miasta, a nawet zdradził, kto był największym influencerem Lubelszczyzny przełomu XVIII i XIX wieku…  Odwiedziliśmy zamkowy dziedziniec, po czym niespiesznie udaliśmy się w stronę Krakowskiego Przedmieścia – tropiąc po drodze Lubelskie Koziołki, poznając piękne wnętrza Klasztoru Ojców Dominikanów i podziwiając panoramę z Placu po Farze. Młodzież dowiedziała się, dlaczego koziołek Kazik trzyma poziomicę, skąd wziął się tutejszy kamień nieszczęść, jakie ograniczenia niósł ze sobą zawód średniowiecznego kata i wielu innych ciekawostek, którymi nasz niezastąpiony Przewodnik sypał jak z rękawa.

Podczas wycieczki po Lublinie nie mogło zabraknąć nawiązania do społeczności Żydowskiej licznie zamieszkującej miasto, zatrzymaliśmy się w miejscu upamiętniającym granicę getta lubelskiego oraz wspominaliśmy najważniejsze postacie, które przyczyniły się do rozwoju Lublina.  Wiele emocji wzbudziła wizyta w Centrum Spotkania Kultur, gdzie spacerowaliśmy po szklanym tarasie  widokowym na 5 piętrze oraz podziwialiśmy piękny ogród i Miejską Pasiekę Artystyczną CSK.  Pierwszy wspólny wyjazd uwieczniliśmy fotografią na Placu Litewskim.

Park Trampolin „Strefa Wysokich Lotów” dostarczył uczestnikom wycieczki sporej dawki adrenaliny. Czekały tu na nas atrakcje takie jak: trampolina sportowa, olbrzymie baseny z gąbkami, belka do pojedynków, poduszka powietrzna do lądowania, podłoga wybijająca, ścianki wspinaczkowe, ścieżki akrobatyczne, kosze do ćwiczenia wsadów, strefa gier interaktywnych i szalona zabawa pod okiem instruktorów. Uwieńczeniem wyjazdu i okazją do regeneracji sił była wizyta w Mc Donalds. Lublin – choć tak bliski i z pozoru znany – okazał się miastem, które niezmiennie zachwyca i inspiruje.

FOTOGALERIA

Kategoria:

2024 © ZS2 Puławy All Rights Reserved.